معرفی خدمات بنیاد قلم‌چی

کانون فرهنگی آموزش یا بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی بزرگترین مؤسسهٔ آموزشی غیردولتی در ایران است که بنیان‌گذار آن کاظم قلم چی می‌باشد و در زمینهٔ آموزش و نشر کتاب کمک درسی و برگزاری آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ریزی تحصیلی فعالیت می‌کند. کانون فرهنگی آموزش یکی از فعال‌ترین ناشران کتاب کمک آموزشی در ایران است. کانون فرهنگی آموزش در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۲ اولین دوره آزمون‌های منظم خود را در زیرزمین دبستان آزادگان، خیابان بوستان چهارم در منطقه پاسداران تهران برگزار کرد که تعداد شرکت‌کنندگان دختر و پسر در دو نوبت صبح و بعدازظهر در آن روز نزدیک به ۱۰۰ نفر بود. در حال حاضر حدوداً ۴۰۰ مرکز در سراسر ایران آزمون‌های منظم کانون فرهنگی آموزش را برگزار می‌کنند و خدمات کمک آموزشی را منطبق بر استانداردهای یکپارچه به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

کانون فرهنگی آموزش وقف عام است و درآمد آن بر گسترش دانش آموز است.

آزمون

آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ریزی

آزمون‌های برنامه‌ای کانون در روز‌های جمعه و براساس برنامه راهبردی برگزار می‌شود.

در هر آزمون 4 دفترچه و یک برگه با هدف مشاوره به صورت نظرخواهی دریافت می‌کنید.

هر دانش‌آموز 2 برنامه دریافت می کند. برنامه راهبردی آزمون‌ها و دفتربرنامه ریزی. برنامه‌راهبردی آزمون‌ها هماهنگ با برنامه‌ی مدرسه و فصل‌های کتاب درسی است. این برنامه مسیر یک ساله را به شما نشان می‌دهد و به گونه‌ای تنظیم شده است که ذهن دانش‌آموزان را منظم می‌کند. دانش‌آموزان کانون همه ساله در اوقاتی که دیگران درس نمی‌خوانند بهترین استفاده را ببرند.

همه‌ی دانش‌آموزان کانون یک دفتر برنامه‌ریزی دارند. در جلسه‌ی برنامه‌ریزی، روش برنامه‌ریزی شخصی و روش تکمیل دفتر را یاد می‌گیرند و در طول سال آن‌را تکمیل می‌کنند. پشتیبان هر دو هفته یک بار دفتر برنامه‌ریزی دانش‌آموزان را کنترل می‌کند. در این روش رقیب اصلی هر فرد خود اوست و برنامه‌ی هر شخصی مخصوص اوست. نگاه به گذشته ویژگی اصلی در این روش برنامه‌ریزی است.

icon_22

پشتیبانی و مشاوره

هر دانش‌آموز در کانون یک پشتیبان دارد. پشتیبان‌ها معمولاً جوان هستند، تا بهتر بتوانند فضای ذهنی دانش‌آموز را درک کنند و او را راهنمایی کنند. رشته‌ی دانشگاهی پشتیبان‌ها هماهنگ با رشته‌ی تحصیلی دانش‌آموز است، و در نتیجه بهتر می‌توانند از لحاظ درسی دانش‌آموز را یاری کنند. همچنین پشتیبان‌ها بر انجام تکالیف و تمرین‌های درسی دانش‌آموزان نظارت می‌کنند. با این کار دو هدف تامین می‌شود:

  • آموزش از طریق حل مساله
  • تقویت توان خودآموزی دانش‌آموزان

پشتیبان 7 وظیفه دارد:

  • وظیفه‌ی اول: تماس تلفنی با دانش‌آموز هر دو هفته یک بار
  • وظیفه‌ی دوم: تماس تلفنی با اولیا هر ماه یک بار
  • وظیفه‌ی سوم: بررسی دفتربرنامه‌ریزی هر ماه یک بار
  • وظیفه‌ی چهارم: بررسی کارنامه‌ی دانش‌آموز هر ماه یک بار
  • وظیفه‌ی پنجم: برگزاری جلسه های 5 نفره پنج بار در سال (آبان، بهمن، اردیبهشت، تیر، شهریور)
  • وظیفه‌ی ششم: نوشتن گزارش پشتیبان به اولیا هر آزمون یک بار
  • وظیفه‌ی هفتم: تنظیم تابلو پشتیبان در حوزه آزمون. سه بار درسال پایان تابستان ، پایان نیم سال اول ، پایان نیم سال دوم
منابع مطالعاتی

منابع مطالعاتی

  • کتاب‌های آبی: تست‌های طبقه‌بندی شده از کنکورهای سراسری و آزاد
  • کتاب‌های سه سطحی: تک تک سؤال‌ها براساس آمار و میزان مراجعه در آزمون‌های استاندارد کانون چیده شده‌اند.
  • کتاب‌های امتحانی پرتکرار: سوالات امتحانی سراسر کشور به ترتیب فصل‌های کتاب درسی و نمودار فراوانی سؤال‌ها
  • کتاب‌های زرد و جمع بندی: منابع دوره‌ی جمع‌بندی
  • کتاب‌های هفت کنکور + کتاب‌های کنکور هنر + کتاب‌های تابستان و نوروز + فلش کارت ها + جعبه لایتنر+ کتاب‌های کار + کتاب‌های جامع تیزهوشان + کتاب‌های اشتباهات متداول + کتاب‌های آموزش جامع
کارنامه کشوری

کارنامه کشوری و سایت کانون

دریافت کارنامه در همان روز سبب می‌شود ماندگاری بیش‌تری در ذهن دانش‌آموز داشته باشد. در همان روز می‌توانید با پشتیبان خود گفت و گو کنید. با مشخص شدن وضعیت علمی آموزشی، مسیر برنامه‌ریزی طی دو هفته آینده مشخص می‌شود. معمولاً اولیا روز جمعه در منزل هستند و امکان گفت و گو، مشارکت و برنامه‌ریزی مشترک اولیا و دانش‌آموز فراهم است.

کارنامه‌ی کانون از دو بخش اساسی انجام شده است:

بخش آموزشی: هر دانش‌آموز با دیدن کارنامه‌ی آموزشی وضعیت علمی، تراز و نمره‌ی خام مربوط به هر درس را مشاهده می‌کند. در این قسمت دانش‌آموزان وضعیت آموزشی خود را در هر درس جداگانه و سپس در درس عمومی و اختصاصی و در نهایت وضعیت کلی خود را با کمک پشتیبان ارزیابی می‌کنند.

بخش تصویری: نمودار پیشرفت تحصیلی + نمودار تعادل مطالعاتی + تصویر پاسخبرگ